אושרה ‘אי הפללה’ בממשלה; ח”כ השכל: “זו לא אי הפללה”

עד ה-7.5 יגישו שר המשטרה ארדן ושרת המשפטים שקד את הצעת החוק שלהם לאי הפללת צרכני הקנאביס ב’מודל ארדן’, שכפי שנחשף בסוף השבוע כלל אינה מבטלת את ההפללה. ח”כ השכל בתגובה: “מנוגד להמלצות הצוות – זו לא אי הפללה”.

הבוקר (א’) אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את ‘הצעת המחליטים’ לאי הפללת צרכני הקנאביס ב’מודל ארדן’, שכפי שחשפנו בסוף השבוע כלל אינו מבטל את ההפללה, ואף מספק למשטרה סמכויות אכיפה נוספות.

בדיון חסוי ללא פרוטוקול אישרו שרי הממשלה את התכנית של ארדן, על פיה חוקי הסמים ייישארו על כנם וימשיכו להגדיר את עבירת החזקת קנאביס לשימוש עצמי כעבירה פלילית, כתמיד.

על פי מודל זה רק במידה והקורבן יודה מיד כי אכן עבר את העבירה, ורק במידה ומדובר בפעם הראשונה או השנייה בה הוא נתפס, תמיר המשטרה את ההליך הפלילי בקנסות כספיים (1,000 ש”ח בפעם הראשונה ו-2,000 ש”ח בפעם השנייה). בפעם השלישית והרביעית כבר יינקטו הליכים משמעותיים עוד יותר של הסדר מותנה, שלילת רשיונות והליך פלילי.

גם זה בטח יעניין אותך

כך למשל במקרה של תפיסה, אם ישמור הקורבן על זכות השתיקה או יסרב להודות כאמור בעבירה, תישאר בידי המשטרה סמכות מלאה לעכב, לחפש, לעצור ולהגיש כתב אישום פלילי נגד כל מי שנתפס עם קנאביס לשימוש עצמי.

רישומים פליליים על שימוש עצמי משנים קודמות גם כן לא יבוטלו על פי ‘מודל ארדן’ כפי שדרשו מובילי המאבק.

“לא אי הפללה”

מודל זה של שר המשטרה מנוגד כמובן להצעת החוק שהגישה ח”כ שרן השכל חברת מפלגתו, על פיה תבוטל לחלוטין הפללת צרכני הקנאביס, גם אם עישנו קנאביס יותר מארבע פעמים.

למרות סיכום מוקדם בין השכל וארדן כי הצעתה של הח”כית הצעירה תאושר, השר הפר את ההסכמה ובשיתוף עם שרת המשפטים שקד מהבית היהודי קבעו השניים מודל המנוגד להבטחתו של ארדן במסיבת העיתונאים.

“החלטת הממשלה שהתקבלה היום היא לא אי הפללה והיא נוגדת את ההמלצות של חבריי הצוות שבחן את המדיניות,” מסרה ח”כ השכל בתגובה הבוקר. “ההמלצות ממשרד המשפטים, הרשות למלחמה בסמים ונציג הציבור היו כי הפללה של צרכני קנאביס לא עובדת, מבזבזת משאבים, לא מידתית כלפי אזרחי ישראל ועוד. את המציאות הזו ההחלטה לא משנה ואפילו מחמירה.”

“ההחלטה שארדן ושקד העבירו היום היא לא פחות מצפצוף על מסקנות הועדה, וניסיון לחזור בהם. בפועל ההחלטה תמשיך להפליל צרכני קנאביס ובנוסף לתת קנס למי שיודה בשימוש,” הוסיפה.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר